Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"Forligskreds bakker op om ny strategi for Signalprogrammet" (Jernbanen i dag)

af UTJ, 16/11 2017, 03:28 (2352 dage siden) @ andersj

At transitionszonen mellem ERTMS og det ordinære sikringssystem bliver umiddelbart nord for Lindholm station gør at Nordjyske Jernbaner ikke kan komme til at køre direkte til Skørping fra Skagen/Hirtshals/Hjørring før 2025.
Det gør muligvis også at der ikke kan køre fjerntog (IC3) nord for Lindholm fra 2019..

Det står der ikke direkte, men læser man mellem liniere kan rejsene fra Kalundborg risikere at skulle skifte i Holbæk i adskillige år 2022-2027.
Og måske tilsvarende skift i Næstved for rejsene sydfra 2020 til 2024.
Er der nogen der er bedre informeret?

Stoptogene til Kalundborg vil nok blive kørt med IC3. Hurtigtogene til Nykøbing F kører nok også med IC3 hele vejen, mens man måske skal skifte i Næstved med stoptogene. Der vil alligevel ikke være nok el-tog til at køre alle tog på de elektrificerede strækninger før Fremtidens Tog bliver leveret.

.
Måske skulle politikerne allerede nu bevillige penge til at udvide Køgebugtmotorvejen til 12 spor :-|

Undrer mig såre over at politikere og projektets folk ikke kan se at den slags hundekunster er med til at overflødiggøre jernbanen og dermed det fine signalsystem. Egentlig burde politikerne banke i bordet og forlange en seriøs plan der ikke ødelægger jernbanen, fremfor at lade sig trække rundt i manegen á la IC4.

Pt:
Letbane en styrelse ikke vil godkende
IC4 der halter og IC2 på vej til skrot
Signalprogram der fragmenterer jernbanen
Gamle diesellokomotiver der ikke bliver erstattet af nye
S-bane som aldrig før har været erstattes af så meget buskørsel
Rejsekort som binder trafikselskaber til en bestemt takstmodel (fælles billet men fragmenteret jernbane!). Resultat er at Flixbus leverer varen til dem som ikke kan klare sig uden billig landsdelstrafik
Køge-Ringstedbane uden tog fordi det er at tabe ansigt at opstille brugbare signaler i tide......

--
ئۇلغىك


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak