Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bil påkørt på Svendborgbanen (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 17/11 2017, 16:12 (2351 dage siden) @ Michael Deichmann

Jeg må give flere ret - de fleste rejsende er nok ligeglade med om det er en gravemaskine eller bil de er kørt ind i, men hvordan kommer man videre.
Du interesserer dig så for driften og er derfor nysgerrig efter hvad der er sket. Det er ikke DSBs opgave at tilfredsstile den nysgerrighed.

Jeg har sandelig heller ingen interesse i at vide hvad toget evt. er kørt ind i - det er mig inderligt ligegyldigt hvis jeg skal fra A til B. Det der kan have interessen er om hvorvidt forsinkelsen/aflysningen skyldes f.eks. en teknisk fejl hvor kun ét tog er ramt, eller om årsagen ligger i f.eks. en påkørsel. For så ved man med sikkerhed, at meget er påvirket i længere tid.

Pendlernes klage over manglende information går nok på de tilfælde hvor der intet meldes ud om forsinkelser og/eller alternativ transport.

Alternativ transport kan jo også være at pendleren 'klarer sig selv' ved evt. at tage bilen i stedet for toget. I den forbindelse er det nok meget rart at kende lidt mere til årsagen end at togene ikke kan køre. Hvis det skyldes en 'teknisk fejl på toget' så 'virker DSB' nok igen til hjemturen, hvorimod en påkørsel nok tager dele dagen - eller mere.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak