Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Odderbanen (Generelt)

af Georg Schmidt, 26/11 2017, 23:15 (2314 dage siden) @ Peter Sloots

[image]
Her har vi så VLTJ "Storåen". Jeg synes ikke Y-togene er skumle og mørke. Frem for alt er der en dør man kan lukke, det betyder utroligt meget støjmæssigt, så er der sæderne og tilmed gardiner hvis solen er skarp. Man kan også sidde ved vinduet uden at få kold luft og træk ned i øret.

I Lint kan man ikke lukke nogen døre og der er motorstøj, vindstøj, hjulstøj, toiletdørsstøj og al mulig andet støj. At der findes stillezone i Lint anser jeg som en joke. Jeg kan bare ikke forstå vi hele tiden skal spises af med discount, nu vi har så meget råd. Lint er selvfølgelig enkle køretøjer hvor man næsten kan drive systemet som en modelbane, men det medfører så også aflysninger når noget går i stykker.

Med hensyn til behagelig kørsel så skulle I have prøvet en tur i en godt lastet spids CM i tog 55 fra Nyborg til Århus i 1957-58 hvor jeg prøvede mange ture af den slags. CM-vognen løb så blødt så blødt i sporet. Det var som om hele vognkassen gav sig så ujævnheder i sporet blev opslugt. Det må have været træbogierne og man kan opleve lidt af det samme med museumstogs Cl med tilsvarende bogier. En Cc løb langt mere hårdt i sporet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak