Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kapacitet på Hovedbanegården? (Jernbanen i dag)

af 1993matias ⌂, KH, 8/12 2017, 13:44 (2303 dage siden) @ tgpedersen

Så vidt jeg har forstået ud fra de mange rapporter, jeg nu har læst, så er kapacitetsproblemet både de mange tog, der vender, men også pladsen i røret til Østerport. Måske det bedste forslag i forhold til prisen er at lade nogle tog køre via Ny Ellebjerg til lufthavnen for at slutte der.

Problemet er jo bare, at der i alle rapporter nævnes, at der skal skaffes mere plads i lufthavnen på en eller anden måde (de nævner vist alle at omdanne de to godstogsspor til perronspor for at nå op på fire perronspor), men jeg har ikke hørt noget som helst om en udbygning af kapaciteten i lufthavnen. Er det noget man venter med til det er for sent?

En citytunnel i København vil nok være lidt for dyr, desværre. 7 milliarder (plus udvidelsen af lufthavnsstationen) for at øge kapaciteten på selve København er vist lidt pebret

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak