Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kapacitet på Hovedbanegården? (Jernbanen i dag)

af tgpedersen, 8/12 2017, 16:05 (2328 dage siden) @ Frank Poulsen

Så vidt jeg har forstået ud fra de mange rapporter, jeg nu har læst, så er kapacitetsproblemet både de mange tog, der vender, men også pladsen i røret til Østerport. Måske det bedste forslag i forhold til prisen er at lade nogle tog køre via Ny Ellebjerg til lufthavnen for at slutte der.

Problemet er jo bare, at der i alle rapporter nævnes, at der skal skaffes mere plads i lufthavnen på en eller anden måde (de nævner vist alle at omdanne de to godstogsspor til perronspor for at nå op på fire perronspor), men jeg har ikke hørt noget som helst om en udbygning af kapaciteten i lufthavnen. Er det noget man venter med til det er for sent?

En citytunnel i København vil nok være lidt for dyr, desværre. 7 milliarder (plus udvidelsen af lufthavnsstationen) for at øge kapaciteten på selve København er vist lidt pebret


Ja selvfølgelig venter man med det, til det er for sent... Det giver da sig selv. Havde du ventet andet i det danske samfund? Der er ikke en dut fremtidssikring i noget som helst man laver. Altid nødløsninger og lappeløsninger, desværre...

For en sikkerheds skyld fjerner man links til gamle rapporter om udbygningsplaner, så jernbanetosserne ikke bliver ophidsede og får politikere til at blande sig. Nu har vi det jo lige så hyggeligt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak