Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kapacitet på Hovedbanegården? (Jernbanen i dag)

af ThomasTT, 9/12 2017, 23:30 (2327 dage siden) @ tgpedersen

Men er der virkelig appetit på at grave den halve by op, netop når man er færdig med metroringen. For så mange penge.

Jeg har svært ved at se, hvorfor man ikke kan lade nogle tog køre Glostrup -ny ellebjerg-ørestad-lufthavn . glostrup får letbane, de tre andre hver deres metro.


De kunne fortsætte til Malmø så man bedre kunne pendle mellem vedtegnen og Malmø. Det tror jeg der er potentiale i.


Det oprindelige spørgsmål var om der var plads på Kbh H til alle de tog der skal vende der. Dem undgår man ved at lade togene fortsætte Glostrup - Ny Ellebjerg - Ørestad - Lufthavn. Men det vil passagererne have svært ved at se, for et flertal af dem skal til Kbh H.

Og det vil de stadig kunne med de tog, der går til kbh H.

Spørgsmålet er om alle nye tog også behøver at gå dertil. På et eller andet tidspunkt må der være nok, især når alternativet rammer hele tre forskellige metro-linier.

Hvis togtrafikken vokser virker det ikke urimeligt med to muligheder inde i københavn, særligt ikke når en udvidelse af kbh H reelt næppe er en mulighed.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRailDSB MX1014Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak