Kapacitet på Københavns Hovedbanegård (Jernbanen i dag)
Hvis togtrafikken vokser virker det ikke urimeligt med to muligheder inde i københavn, særligt ikke når en udvidelse af kbh H reelt næppe er en mulighed
Københavns Hovedbanegård kan udvides uden problemer - det er kun et spørgsmål om vilje og penge, hvilket mange projektbeskrivelser bekræfter.
Banegården har over 106 år på bagen og er født med 12 perronspor. Selv om den er født med stor kapacitet midt i jernbanens guldalder, er det helt naturligt, at den på et tidspunkt når sin kapacitetsgrænse.
Om man skal satse på en udvidelse af Københavns Hovedbanegård eller alternativer, skal jeg ikke gøre mig klog på. Men hvis valget falder på en udvidelse af Københavns Hovedbanegård, er der ingen problemer forbundet med det.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Togbetjent på prøve på Københavns Hovedbanegård 1980-1981 og på vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg