Kapacitet på Hovedbanegården? (Jernbanen i dag)
Som det står i en af rapporterne linket til tidligere i tråden, så skal kun halvdelen af passagerne til København til brokvarterene og city. Der vil være en væsentlig tidsbesparelse for ca. halvdelen af københavnsområdet, mens det vil tage ca. 7 minutter længere til Hovedbanegården med skifte i Ny Ellebjerg.
Jeg tror personligt, at nogle enkelte tog via Ny Ellebjerg til lufthavnen vil gøre gavn - f.eks. et IC-tog eller to i timen og 3-4 regionaltog i timen (20-/15-minutters drift).
DSB har præsenteret en ny betjening af kyst- og kastrupbanen, her kommer der nye myldertidstog Sverige - Østerport, de kunne passende køre til Roskilde i stedet for Østerport.
.
DSB skal vist ikke bruge for meget krudt på at tænke over den fremtidige trafik til og fra Sverige:
https://www.information.dk/telegram/2017/11/skaanetrafiken-foreslaas-overtage-togdrifte...
--
Svend