Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Finanslov 2018 - Opgradering Aarhus-Langå 600 mio/3 min? (Trafikpolitik)

af andersj, Aalborg, 10/12 2017, 16:14 (2323 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Jeg er fuldstændig enig. En udrettet og dermed kortere bane vil komme både person- og godstog til gavn, mens en øget hastighed kun kommmer persontogene til gavn. Jeg vil ikke gøre mig klog på, om det så vil give mening at bevare den eksisterende bane, men der er ingen grund til, at de tog, der alligevel ikke skal standse ved de små stationer, skal ud på en omvej. Hvis man tilmed fører banen mod Langå nordpå ud af Aarhus H sparer man også en omfartsbane sydvest for Aarhus H væk.


Nu er der pt. kun 1 persontog i timen i hver retning der ikke standser i Langå,


Har der (i denne tråd) været tale om en linjeføring udenom Langå?

ThomasTT skriver "udretning Hadsten-Randers", men det er måske en anden udretning du taler om?

Min holdning er blot at der ikke er behov for andet end at opgradere den eksisterende strækning mellem Aarhus og Aalborg fordi trafikniveauet ikke er ret højt.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Jernbanebøger

Banernes Biler

Banernes Biler. Pris 310 kr.

Læs mere
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak