Kapacitet på Københavns Hovedbanegård (Jernbanen i dag)
Københavns Hovedbanegård kan udvides uden problemer - det er kun et spørgsmål om vilje og penge, hvilket mange projektbeskrivelser bekræfter.
.
"Uden problemer" er vist så meget sagt
Her, min discountudgave af en citytunnel:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1I_HZ8TyMtb3nII5oNlIt4KZv9DU&hl=en_US&...Jeg glemte at medtage den før. Der er den jeg antydede var oprindelsen til det mystiske enkeltsporede (hvorfor?) 'Europarør' i rapporten, i en nærmest spejlvendt udgave. Mine tre forslag til en 'fuld citytunnel' står længere oppe i tråden.
Tilslutningen til København H sker i banegraven nord for. Tilslutningsbanen falder ned mod indkørslen i portalen under Jarmers Plads, mellem spunsvægge. Vesterport station skal nok ofres.
Det store problem bliver tunnelen mellem Jarmers Plads og Nytorv.
.
Og hvor dybt ned i undergrunden regner du med at du skal?
--
Svend