DSB færdig som operatør af S-togsdrift (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂ @, Ballerup, onsdag 13. december, 2017, 10:30 (280 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hvis eller jeg hørte rigtigt, sagde den radikale trafikordfører i radioavisen kl 7, at

- S-togskørslen skal sendes i udbud
- den forventede besparelse herved skal anvendes på at gøre S-togene førerløse
- DSB skal eje stationerne og skinnerne

Det sidste lyder mere end underligt?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg

-----------------------------------

I Radioavisen kl. 10 var det DSB og Banedanmark, der skulle eje skinner og stationer.

Der er 179 "derinde" og vel næsten lige så mange journalister - det kan der komme meget sludder ud af (selvom socialdemokraterne ikke siger så meget i øjeblikket).:-)

Godt, at der står 1938 på dåbsattesten. Så er det vel begrænset, hvor mange af disse negativiteter, man kommer til at opleve.

Jeg ser det for mig, et nyt selskab: "Tog øst". Hvad er det nu lige det minder om ??? Så skal S-togene vel være gule ! ! !

Nej: Postbiler skal være gule, --ikke blå, og S-tog skal være røde, ikke gule.

Man kan vel håbe, at regeringen og dens støtteparti ikke holder julen over.

Glædelig jul.
Erik V.
www.evp.dk

[image]

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland
Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.

Læs artiklen 
ContecRail
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk

Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen