DSB færdig som operatør af S-togsdrift (Generelt)

af Jens Hansen, onsdag 13. december, 2017, 10:52 (309 dage siden) @ Erik V. Pedersen

På ministeriets hjemmeside er både den politiske aftale og nogle fakta. Her kan læses;

I den kommende analyse tages der udgangspunkt i en OPP-konstruktion med DSB som offentlig part, men der ses også på alternative organisationsformer inden for OPP-rammen.

Med DSB som offentlig part i OPP’et vil det være DSB, der indgår partnerskab med en privat part, som bidrager med den relevante ekspertise i den tekniske omlægning til automatisk drift – altså punkt 1 oven for. DSB vil på sin side håndtere udfasningen af den konventionelle drift og vil stå for at køre de nuværende S-tog med førere, indtil de enkelte linjer omlægges til automatisk drift. Hermed vil DSB være hovedansvarlig for afviklingen af den konventionelle drift, jf. punkt 2.

Så pointen er vel at Banedanmark smides ud og DSB afvikler det nuværende. Så overtager et statsligt selskab, som udliciterer hele driften til et privat selskab.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland
Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.


 Læs artiklen 
Maribo Sukkerfabrik
Maribo Sukkerfabrik
A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.


 Læs artiklen 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Scandic Rail Partners ApS
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen