Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hjul i Meiningen (1 foto) (Jernbanen i dag)

af Steven58, 17/12 2017, 17:20 (2315 dage siden) @ UTJ

Der er nogen i forumet der ønsker fred omkring R946, jeg har ikke selv nogen rigtige andel i denne maskine.
Men jeg forstår rigtig godt den harme over de frivillige timer og bidrag der er brugt og hvor langt man er i forløbet, så jeg forstår godt at dette ikke bare ties ihjel.
Jeg håber den der har ansat ledelsen hos DJM, får øjnene for den mangel på planlægning og respekt for frivillig bidrag og økonomi der bl.a. er udvist omkring projektet R946.
Jeg selv har nydt synet af en dampmaskine i drift, men kan desværre ikke sige andet end jeg har bidraget økonomisk p.t., men har håber at jeg i min senior tilværelse ville kunne være frivillig på det der har fascineret mig mest - som det ser ud nu kommer det ikke til at ske hos DJM - det er simpelt hen for bittert.
For mig virker det som en DJM ledelse, der leder en skæmtende virksomhed, men bruger DJM til at vise deres handle kraft for selv at blive mere attraktive i erhvervslivet, men har glemt at de arbejder for et museum.
Jeg syntes deres løsning som minimum havde været at sætte projektet i mølpose til andre har kunnet overtage DJMs, efter katastrofale planlægning - samt at lægge sig fladt ned og undskylde overfor samfundet og ikke mindst de frivillige.
Jeg har netop modtaget en opkrævning fra DJM, jeg mailer, at det er ikke dem slags jeg ønsker at støtte -- det gør mig særligt ondt for dem der har lagt frivillige timer i projektet som man økonomisk render op i millioner.
Jeg håber at projektet på en eller anden måde kan få lov til at blive liggende til andre kan overtage -- men så er der jo nogen der taber ansigt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH377
Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak