Avatar

Tisvildeleje (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, onsdag 03. januar, 2018, 20:26 (195 dage siden) @ pvc

Både spor 3 og 2 har reelt været spærret de sidste mange år på grund af sporets tilstand. Det har bl.a. betydet at Nordsjællands Veterantog har haft vanskeligheder ved at køre til Tisvildeleje fordi mulighederne for at komme af vejen for den ordinære drift var begrænsede (man kunne lige knibe en Scandia skinnebus ind på spor 2).
Nu gør Lokaltog rent bord og fjerner (vist) sporene.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Norske lokomotiver
Norske lokomotiver
Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.
 Læs artiklen 
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 
Militære jernbane transporter i 1930erne
Militære jernbane transporter i 1930erne
Per Finsted fra Dansk Militærhistorisk Selskab (www.chakoten.dk) har skrevet en artikel om militære jernbanetransporter i 1930erne. Jernbanen.dk har leveret tegninger til artiklen og har som tak fået lov at bringe artiklen her.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen