Status for anlægs- og byggeprojekter 2. halvår 2017 (Trafikpolitik)

af Peter Christensen, onsdag 03. januar, 2018, 21:24 (259 dage siden) @ Reinholdt

Ja-ja, så ligger der lidt flere skifter end et.
Desværre ændre det ikke meget ved min pointe om at der går ret lang tid inden fuld funktionalitet på den nye bane opnås.
Det være ikke længe, så ligger alle spor der, broerne er bygget, elmaster og ledninger monteret etc.....der mangler "bare lige" et signalsystem.
Det er da helt fint at drevne kan skifte sporet, men hvis FC ikke kan stå for omstillingen og se om der er kontrol på skiftet, jamen så kan det ligesom være lidt ligemeget. Alternativet er en gang mandskabskrævende, god gammeldags mellemblok osv med folk 24/7/365....det koster folk, som BDK næppe har (og nå-ja, penge men det er en detalje).

Det ærger mig meget at BDK har fejlvurderet egne evner mht. signalprogrammet. Reelt er det et IT-projekt og i den størrese har meget få folk erfaring hermed. Forvent mere ballade når næste omgang pinligheder ikke kan skjules mere; jeg er jævnt pessimistisk her.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail
Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland
Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.


 Læs artiklen 

DSB plakat 1959

DSB plakat 1959
DSB plakat 1959 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen