Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Status for anlægs- og byggeprojekter 2. halvår 2017 (Trafikpolitik)

af steenth, 4/1 2018, 11:15 (2303 dage siden) @ Peter Christensen

mens det forudsættes, at "Early Deployment" strækningerne vil virke så godt allerede i første hug, at der kan udrulles på øvrige strækninger umiddelbart herefter.

Som de siger i USA "Seeing is believing"....baseret på hvad der sker på "lille syd" (min baghave), så er jeg endnu ikke imponeret.

Reelt kan man ikke se hvad der sker andet end de kører en masse testkørsler. Der er ingen meldering om det gå godt eller skidt. Som vi så det på Aarhus Letbane, var det ikke teknisk som var problemet, men alt den dokumentation som skal til at få det godkendt, som skabte forsinkelsen der. Anlægsstatus fortæller meget lidt - kun trafikstyringssystemet er forsinket som vedrører den næste fase. Men at de stadig vil tage det nye signalsystem i brug på Roskilde-Køge i efteråret. Det har været planen meget længe... Og det bliver vel den reele prøve på hvor langt de er kommet.

Ellers tyskerne taget den første ERTMS baseline 3 niveau 2 strækning i brug. De blev i den første uge ramt af at flere tog have fejl som ikke var fundet under deres test af de enkelte tog... men de kunne rettes på en uge af Alstom.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nørre Smedeby skærvefabrik A/S
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S

Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.

Læs mere
Svenska-lok

Jernbanebøger

Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982

Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982. Pris 340 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak