Lokomotivfører højre/venstre (Generelt)

af Jens V, lørdag 13. januar, 2018, 17:57 (283 dage siden) @ Niels Munch

I trådens sammenhæng i øvrigt bør vel også nævnes de “venstrestyrede” skinnebusser på privatbanerne...

Ja, og på enkeltsporede strækninger kan det - betinget af kurveforhold - være hensigtsmæssigt at placere signalet til venstre for sporet.


I dag tager man for givet, at der ikke kommer "damplokomotiv-lignende" trækkraft igen, eftersom en række signaler og mærker for venstre spor (og for "venstre vekselspor") opstilles til venstre for sporet... :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 rengøring tilbud
ContecRail
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen