Lokomotivfører højre/venstre (Generelt)

af cslundsten, tirsdag 16. januar, 2018, 22:19 (245 dage siden) @ Niels Buch

Efter sigende har man reduceret antallet af passager af signal i stop med 70 % i Japan ved at kræve denne procedure (pointing and calling), hvor lokomotivfører og andet personale i førerrummet skal pege på signalet og sige signalbilledet højt. Bemærk at de også skal pege på evt. udstyr i førerrummet som har med sikkerhed at gøre. Mig bekendt er Japan det eneste land der har taget denne "pointing and calling" procedure meget bogstavelig (et sted angives at også New York Subway bruger denne procedure).

De fleste amerikanske fjernbaner kræver at signalerne repeteres på strækningsradioen. Udover at der i de fleste tilfælde er 2 personer i førerrummet. Det er vældig praktisk når man skal finde et tog til sit kamera.

Mvh
Carsten Lundsten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML
I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.


 Læs artiklen 

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen