Lokomotivfører højre/venstre (Generelt)

af Jens V, tirsdag 16. januar, 2018, 22:25 (130 dage siden) @ Niels Buch

Apropos repetition af signaler:

https://www.youtube.com/watch?v=Av_Kkh3mp4E

Vi ku' måske lære lidt om disciplin... :-)

Efter sigende har man reduceret antallet af passager af signal i stop med 70 % i Japan ved at kræve denne procedure (pointing and calling), hvor lokomotivfører og andet personale i førerrummet skal pege på signalet og sige signalbilledet højt. Bemærk at de også skal pege på evt. udstyr i førerrummet som har med sikkerhed at gøre.


Der er lidt forklaring ved starten af denne:

https://youtu.be/9LmdUz3rOQU


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik
I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen