Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

söker info om motorlokomotiv Hilding Carlsson Yo1 514 (Generelt)

af Niels Munch, 21/1 2018, 15:43 (2258 dage siden) @ Tommy Skafvenhjelm

Jag söker info och historie beskrivning för motorlokomotiv NPMB SM1 eller den i sverige registrerade SJ rälsbuss Yo1 514, rälsbussen kördes till Danmark av min morfar 1945 för demonstration, den såldes i Danmark godsvagn. Jag har bilder med stämpel från Aarhus och Prestö med folk som är med på provturer.
Min morfar var av Kungliga järnvägsstyrelsen att åka till Danmark för demo tur och genomföra utbildning av förare.
Fritz Artur Rosendahl född 1894 6 nov, han avled 1969, 8 år efter Hilding Carlsson som han samarbetade med.


I anledning af en tråd i det historiske forum om svenske skinnebusser genåbner jeg lige nærværende tråd, idet de af Svend efterspurgte billeder af Yo1 514's første optræden i DK kan ses her: http://www.123minsida.se/Skafvenhjelm/67136283 .

M.v.h.
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
DSB D888

Jernbanebøger

Motormateriellet fra tyske fabrikker efter 1945

Motormateriellet fra tyske fabrikker efter 1945. Pris 330 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak