Forvirring om skinner, sporvogne og tolerancer (Generelt)

af re20000 @, tirsdag 20. februar, 2018, 22:02 (122 dage siden) @ model65

Kan det tænkes at der også er en sammenhæng med sporvognes hjulprofiler og sporvidde og det faktum at sporvogne jo fx i sløjferne skal køre gennem meget skarpere kurver end jernbanemateriel?
er der nogen der ved om Minimetroen i Københavns brug af bevægelige hjertestykker har noget at gøre med hjulprofil og skarpe kurver på Kontrol-og VedligeholdsCenteret eller er det kun fordi sporskifter med bevægeligt hjertestykke holder længere? MetroHenrik ved du noget?

Nold


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland
Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.


 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen