Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forslag til ny bane Roskilde - Hillerød (Trafikpolitik)

af kme, 25/3 2018, 15:25 (2216 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Men nu er du jo heller ikke særlig aktiv omkring forslaget; havde du været det, så havde du underbyggget forslaget med anlægskalkuler, rentabilitetsberegninger, forventede trafikmængder, driftsomkostninger og alt det andet, der adskiller et aktivt forslag fra blot at være en fix ide udmøntet i en underskriftindsamling. Så havde folk kunnet tage stilling til sagen, men den mulighed giver du dem ikke. Der virker som om, at du både er ligeglad med de mennesker, du vil have skal skrive under på forslaget, og at du heller ikke selv er særlig interesseret i, at ideen kan vinde fremme, siden du forholder folk disse for deres stillingtagen og underskrift vigtige oplysninger. Jeg synes derfor, at du skal fremlægge det analysearbejde, der ligger til grund for forslaget, og ikke passivt gå og putte med det. Ellers tror folk jo, at du bare er ude på at spilde deres tid.

Med venlig hilsen
M:-)rten

Det var dog en ualmindelig arrogant og nedladende holdning. SELVFØLGELIG kommer man ikke med ud med en kostbar analyse uden at vide om man har en klangbund. Og det er heller ikke en privatpersons opgave at lave den analyse, for det kræver adgang til data og information som privatpersoner aldrig får.

Formålet med en sådan underskriftindsamling er at vække opsigt blandt lokalpolitikere og Lokalbanen. Sidstnævnte kunne have en interesse i at ekspandere deres imperium i en tid hvor DSB og især Banedanmark sætter en ære i at p*** på deres kunder.

Det er jo indlysende at der er et marked for at betjene Nordøstsjælland mere effektivt end at piske os som kvæg gennem Hovedbanegården som absolut INGEN har som destination og som ikke er andet end en flaskehals der er grim, ramponeret, overtrafikeret og med konstant defekte signaler på 30. år.

Det er ikke noget vanvittigt stort projekt at forlænge Lokalbanen fra Gørløse over Slangerup ned til enten Roskilde eller Høje Tåstrup og undervejs få kontakt til S-banen til Frederikssund undervejs. Så har man en tværbane til tre S-togslinier (for nogen nosser sig vel sammen og forlænger S-tog til Roskilde? Ellers nøjes vi med Høje Tåstrup, som endelig kunne få et formål)

Den københavnske fingerplan er for længst kollapset, men ingen tør tænke nyt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak