Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forslag til ny bane Roskilde - Hillerød (Trafikpolitik)

af Frank Poulsen, 25/3 2018, 15:54 (2214 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Selvfølgelig kan man lave beregninger, men undskyld mig, nogle gange kan man ikke bruge de beregninger til en skid... Jeg har sagt det før og gør det gerne igen... Hvor mange beregninger af enten trafiktal på motorveje, broer, jernbaner, metro osv. man har lavet gennem tiden har passet når først det er lavet? Selvfølgelig skal man ikke bare plastre uhæmmet... Men kommentarer som der ikke er nogen trafik den retning i dag der kan forsvare det osv. giver jeg ikke meget for. I gamle dage udviklede samfundene sig omkring banen, det har Ørestad sådan set også gjort på amager omkring metro, den blev anlagt ud i et fuldstændig dødt område, som jo er udviklet netop omkring banen. Hele Nordsjælland der skal til Jylland skal i dag over hovedbanen og skifte... De kunne skifte i Roskilde...

Derudover har jeg og folk jeg kender når man søger job, ikke ville søge job steder hvor transportmulighederne var besværlige, så hellere længere væk hvis infrastrukturen dertil var nemmere... Jeg tør vædde med at flere fra Hillerød og Roskilde, ville søge job mellem hinanden... Studerende på RUC ville kunne bo i Hillerød og afhjælpe studenterboliger osv osv osv på en helt anden måde. Ja der kører måske nogle busser, men det tænker mange bare ikke over på samme måde.

Hvad kommer først hønen eller ægget... Nogle gange føler jeg man er nødt til at satse. Og det mangler i den danske infrastruktur, og når først den er der så vil virksomheder, boliger omkring vokse op på en anden måde er jeg ganske sikker på... Og så giver jeg som sagt ikke en døjt for de officielle beregninger man baserer sådan noget på, for de passer ikke alligevel når det først er lavet...

Ja der er rigtig mange andre ting der også skal laves, det er jeg med på. Og ja penge vokser ikke på træerne, men man spilder (igen i mine øjne) også alt for mange millioner, måske milliarder på diverse forundersøgelser, beregninger osv, i stedet for bare politisk at satse og komme i gang.

Men igen, det er så min personlige mening :)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak