Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Venstre tilslutter sig aftalen bag Togfonden DK (Trafikpolitik)

af Jørgen Pagh Jensen, 1/4 2018, 20:15 (2214 dage siden) @ ulca

For de baner man foreslår genåbnet vedkommende, så ville det måske nok være relativt billigt at foretage en genåbning når en væsentlig del af traceen stadig eksisterer, men kan man forvente tilstrækkelig mange passagerer til at det kan betale sig? For lige netop for få passagerer, og i nogen grad måske også svigtende godsmængder, var jo netop årsagen til man nedlagde strækningerne og i stedet lod busser håndtere den offentlige transport.

Måske er der basis for en overraskende genåbning af Nærum - Vedbæk - 100 år efter lukningen. Det skyldes, at Vedbæk er én af de stationer, som fremover vil miste sin 20 minutters drift på Kystbanen. Så kunne 10 minutters drift (i myldretiden) via Jægersborg måske være interessant for pendlerne?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak