Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ex. DSB IC2 i Rumænien (m.l.) (Jernbanen i dag)

af Scharfenberg, 5/4 2018, 12:20 (2206 dage siden) @ UTJ

Nu er jeg ikke tilhænger af konspirationer, men det er klart at billigt indkøbte tog, kan, såfremt der er EU-tilskud indblandet, blive brugt til at malke en offentlig fælleskasse i den europæiske integrations navn.

Men hvad skulle det være for tilskud? Og hvordan skulle det være ulovligt?

Det er vist et lille privat firma, der gerne vil køre lidt fjerntrafik i fri trafik mellem et par af de større byer i Rumænien. Og så har de vel bare grebet chancen og købt sig nogle meget billige togsæt - med moderne sæder og god benplads, flexrum og mulighed for forholdsvis høj hastighed - som dog skal vedligeholdes lige lovlig ofte. Men mon ikke de har tænkt, at sidstnævnte rigeligt opvejes af den lave indkøbspris.

Da der jo er tale om et togsæt med blot ca. 100 siddepladser, har de også gode muligheder for hurtigt at få fyldt togene op og køre med høj belægning.

Bliver interessant at følge denne business case.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik

Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak