Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Siemens Vectron er allerede i DK....... (Generelt)

af Gæst1, 15/4 2018, 19:19 (2174 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Det spørgsmål skal du vel rette til de tyske myndigheder og den tyske jernbanevirksomhed der stod for transporten til landegrænsen. Det er hverken Hector Rail eller de danske myndigheder der udsteder tyske sikkerhedscertifikater.

Tråden handler ikke om, hvorvidt toget er fremført efter reglerne i Tyskland eller fra Padborg til Malmø. Min tvivl handler om, hvorvidt Smartron er godkendt efter alle tyske regler, eller om Smartron kører på en specifik midlertidig tilladelse, der kun dækker med Siemens som operatør - hvilket jeg har forstët er almindelig praksis for lokomotiver, der er under godkendelse.

Hvis Smartron kører med en tysk betingelse om, at lokomotivet kun må anvendes af Siemens, så er jeg nysgerrig efter, om lokomotivet rent faktisk måtte komme ind i Padborg, da kørslen jo ikke er sket på Siemens licens (de har ikke nogen i Danmark), mens på Hector Rails licens - hvor Hector altså er ansvarlig for, hvilke sydfra kommende lokomotiver, de lægger navn og rygte til.

Hvis godkendelsen af Smartron er helt på plads, så er alt i skønneste orden, men så er det godt nok også gået hurtigt med at få maskinen godkendt.

Jeg er ikke helt sikker på, at Hector Rail faktisk var klar over, at det var Smartron der kom med transporten, og jeg er derfor også lidt skeptisk ved, om det nu også er helt efter bogen, at toget kom ind på Padborg station. Men det er ikke det, som min mail reelt handler om:

Så mit spørgsmål - der var afledt af Svends kommentarer - er sådan set mere, om nogen ved, hvorvidt Smartron er godkendt til "kommerciel" kørsel i Tyskland?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak