Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

nye el-tog (Generelt)

af Bengt Larsson, 19/4 2018, 20:23 (2191 dage siden) @ andersj

Er der ikke noget om at Banedanmark nu vil immunisere de gamle signaler netop pga problemer med signalprogrammet, så der kan elektrificeres først derefter nye signaler.
Det skulle vist også være godt når man ser på at det materiel (ME, IR4, IC4 osv.) Banedanmark ikke vil udstyre med ETCS, fordi at signalerne så kan ombygges efter de nye eltog er leveret.

Det er der ingen penge til. Banedanmark har allokeret alle signalpengene allerede. Skal der sætte nye "gamle signaler" op, skal Folketinget bevilge yderligere milliarder. Det skal nok blive populært.


Det er vel pest eller kolera. Kontrakten for elektrificeringsprogrammet tillader ingen afbrydelser. Dvs. når de er færdige med næste strækning (Næstved-Køge Nord) så skal de igang på en ny strækning.

Banedanmark har selv foreslået at der immuniseres Ringsted-Næstved, Roskilde-Holbæk og Fredericia-Aarhus.

Banedanmark har jo problemet at man kan ikke elektrifisere før det er nye signaler, enten ETCS eller nygamle danske signaler. Og man kan ikke installere ETCS før alle lokomotiver og motorvogner har ETCS, og nygamle danske signaler må fjernes etter noen år fordi man ska ha ETCS i hvilket fall. Og man kan ikke installere ETCS i IC3 fordi det går ikke. Og man kan ikke kjøpe nye tog før man har elektrifisert, fordi nye tog skal ha el.

Løsning, installer nye gamle signaler, elektrifiser etter det og kjøp etter det nye tog. Skrot alle IC3 og installer ETCS og skrot nygamle signaler. Koster penger.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak