Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC3 i Neumünster (Generelt)

af andersj, Aalborg, 23/4 2018, 19:05 (2192 dage siden) @ Peter Linaa

Mine "gæt" til hvorfor man gør som man gør:

Mod Hamburg vil det være en udfordring at koble i Kolding da der ikke er et PU signal midt på perronen. Dvs. det ene tog skal indrangeres fra I-signalet hvis der allerede holder et tog i spor 1. At man frakobler i Middelfart istedet for Fredericia skyldes at man kun kan køre fra Fredericia mod nord fra spor 2-6 og kun kan ankomme fra nord i spor 7-10. IC 51129 skal derfor betjenes i spor 2-6 mens IC toget fra Aarhus mod Hamburg skal betjenes i spor 7-10.


Hej Andersj - og alle I andre

Med hensyn til sporbenyttelsen i Fredericia skete der ændringer i ind-/udkørselstogvejene i forbindelse med ibrugtagning af nyt sikringsanlæg i 1989, således at der kan køres ind for signal i sporene 2-10 fra øst, og at der kan køres ud for signal mod nord fra sporene 1-10.
Skulle Hamborg-delen i IC 51129 have været med til Fredericia, skulle IC 51129 have været i spor 7 i stedet for sit normale spor 4. Nu kan Hamborg-delen køre direkte i spor 7 fra øst og blive koblet med IC-toget fra Aarhus i spor 7, da Aarhus-delen i forvejen bliver ekspederet i spor 7.
Resten af dit "gæt" lyder efter min opfattelse meget rigtigt.
Håber det gav lidt mere forklaring på "problemet" at køre Hamborg-delen for sig selv fra Middelfart til Fredericia.

Peter L J

Ja, du har ret. Jeg huskede forkert mht. udkørsel mod nord.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak