Hvad gør DSB? (Generelt)
Så denne om flere busser;
https://finans.dk/erhverv/ECE10544944/tysk-busgigant-smider-8000-ekstra-saeder-paa-det-...
Vi må vel erkende at det udfordrer DSB og den måde som de agerer på.
Men DSB har jo en plan - "i 2025 har vi nogle nye tog". Men faren er vel, at til den tid er der ikke nogen kunder.
Jens
Der er så mange strukturelle problemer i den offentlige transport i dag, så det er svært at se et vækstpotentiale. Takst Vest er blot den seneste forringelse af den offentlige transports konkurrenceevne, og en manglende kommercialisering gør det umuligt at tiltrække nye kunder.
Da Nordjyllands Trafikselskab og Nordjyske Jernbaner overtog regionaltogstrafikken i Nordjylland i august 2017 kørte man en stor kampagne i flere måneder for at markere selve overtagelsen, men der var ingen kampagne for selve produktet. Hvorfor kørte man ikke en kampagne der viste de ekstra afgange, eller priserne for et pendlerkort? Hvorfor lavede man ikke et introduktionstilbud med rabat på pendlerkort for at tiltrække nye pendlere?
Men det kan selvfølgelig være fordi at passagervækst slet ikke er en del af Nordjyllands Trafikselskabs Forretningsplan 2016-2019. Der er blot et overordnet mål for passagervækst på 2% om året, og det er jo ikke særligt ambitiøst.
Desuden er det også underligt at Nordjyske Jernbaner/NT acceptere Deutsche Bahn Sparpreis rabatbilletter men ikke DSB Orange billetter (som Arriva gør). Det er heller ikke noget der fordrer den kollektive transport.
--
Mvh Anders