Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Deloittes eksterne review af Signalprogrammet..... (Trafikpolitik)

af Peter Christensen, 26/4 2018, 10:31 (2191 dage siden) @ UTJ

Det mest interessante ved advotaksmøren er faktisk den del som handler om "descope".
Altså at visse strækninger ikke skal have ERMTS.
Selvom vi ikke kan få advokatens ord for sagerne, så er der tydeligvis visse overvejelser.
Det er også klart at "sidebaner" står for skud. At der så ikke fjernes nok er så blot min personlige holdning.

En dag, når jeg får for meget tid, så skal jeg have kikket på de 300+ sider Deloittle har beriget os med.
Den smugle jeg læste forleden var dog ikke opløftende...
Når formuleringer som "den forhastede udrulning risikere at medføre at fejl ikke fjernes og korrigeres og dermed følger med resten af udrulningen".
Det tegner ikke godt, ikke spor godt.
Ja, det er sq logik for burhøns at man ikke skal udrulle noget fejlagtigt og hvorfor skal vi have en tyk (og dyr rapport) for det?
Jeg ser det som en iver efter at nå nogle milepæle - uanset funktionsniveau - for milepælene giver bonus; det gør funktion ikke.
Dermed ryger vi i den kassiske fælde, som DSB også røg i med IC4, at bare antallet passer (kvantitiet), så er alt godt.
Kvalitet ??? Jamen, den er vel iorden ellers overtager vi vel ikke?
En ganske klassisk konflik mellem "bønnetællere" og teknikere.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak