Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

En utopi? (Trafikpolitik)

af tgpedersen, 29/4 2018, 01:58 (2189 dage siden) @ steenth

Nyt spørgsmål: i hvor høj grad har englændernes undladelse - bevidst eller ej - af at tilpasse engelsk fritrumsprofil til europæisk standard - selv blot til enkelte strækninger - og den deraf følgende tvangsmæssige omladning af jernbanegods til kontinentet ført til manglende industriel integration med kontinentet og derefter en generel følelse i England af at integration med Europa ikke lønner sig (og dermed til Brexit)?


Hvor skulle de omlader gods? Deres godsvogne kan godt køre rundt i resten af Europa uden omladning.....

Tilpasning til frirumsprofil er ret dyrt. De har fokus på at få plads til transport af containere. Så de har ikke behov til den slags transport for profilen GB.

Jeg tror ikke de er enige med dig.
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/first-freight-on-high-speed...
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/europorte-channel-trials-pi...
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/hs1-open-to-eurotunnel.html
http://www.railwaygazette.com/news/high-speed/single-view/view/more-freight-to-run-on-h...
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/european-profile-wagons-rea...

De anvender high speed linjen (HS1) til London (Barking) fordi den har europæisk profil.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Der kommer flere tog

Der kommer flere tog. Pris 270 kr.

Læs mere
Svenska-lok
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak