Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Frit billetsystem (Generelt)

af esni, Frederikssund, 16/5 2018, 22:40 (2142 dage siden) @ nielsm

Anekdote-tid: I løbet af mere end 10 års brug af Rejsekort mindes jeg kun én gang at have oplevet en teknisk fejl ved check ind. Det var i en bus jeg stod på i Rødovre, retning mod Avedøre (så vidt jeg husker), men check ind standeren registrerede jeg var stået på i Lyngby. Det gav naturligvis forkert prisberegning, men på den anden side betød tidsstemplerne jo at det også så ud til at jeg havde tilbagelagt afstanden Lyngby-Avedøre på få minutter, hvilket naturligvis er umuligt. (Trafikselskabet driver så vidt jeg ved ikke helikoptertjeneste.)

Men altså, Rejsekort: 10 år, 1 fejl.
Klippekort: Jeg har slet ikke tal på hvor mange problemer med stempelmaskiner jeg har haft.

Anekdoter vedr. rejsekort omfatter blandt andet at kontrollørens udstyr er indstillet galt, så kontrolstemplet er et helt andet sted end alle tror....
Fejlindstillede terminaler er fælles problem for klippekort og rejsekort.

Men en slidt klippekortsmaskine kunne finde på at anbringe stemplet midt nede imellem tidligere stempler, hvor man så havde en stempling, der lå tydeligt ude af rækkefølge - hyvis altså farvebåndene gav nok sværte.

Men med en god lampe og de rigtige briller kunne man altid se om en afstempling var lykkedes.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


HectorrailDSB E987

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak