Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Frit billetsystem (Generelt)

af mss ⌂, 16/5 2018, 23:26 (2164 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Tja, for mig var klippekortene et genialt supplement til månedskortet. På sidstnævnte havde jeg de zoner jeg skulle bruge i hverdagen. Ved rejser udenfor disse zoner supplerende med klip. Fejl oplevede jeg sjældent og kontrollørerne var gode til at følge op hvis man meldte en defekt stander til dem. Var den defekt i bussen var det gratis.

Med rejsekortet som jeg benytter i dag er det somme tider væsentlig mere omstændigt.
Jeg tager en bus, et tog og endnu en bus til arbejde. Ikke sjældent er standerne gået i "koma" i den sidste bus og så er det ind på "check udvej" appen og indmelde check ud.
Men har man ikke kunne checke ind i bussen skal man melde check ud ved stationen for ellers kan systemet ikke finde ud af det. Altså som ved klippekortet en gratis tur. Har man derimod checket ind i bussen men kan ikke checke ud skal check ud meldes ved afstignings-stoppestedet.
Er standerne på den midterste tur (i dette tilfælde toget) defekte bliver det virkeligt besværligt. Da deles turen op i to -deraf en uden check ud. Så vil man ikke betale den betydelige overpris skal man til at skrive til rejsekortet og håbe på at de er bekendt med fejlen. Det har jeg ærligt talt ikke orket de par gange det er sket...
Alt i alt finder jeg dog rejsekortet ok som det er i dag. Ikke perfekt, men ok.

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak