Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Frit billetsystem (Generelt)

af UTJ, 17/5 2018, 02:26 (2143 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
redigeret af UTJ, 17/5 2018, 02:53

I stedet for timelange forsvar for rejsekortet skulle man hellere tænke i små , men væsentlige forbedringer - en kunne være at man til ethvert rejsekort kunne tilknytte et mobilnummer, så man kunne få en kvitterings-sms hver gang man tjekkede ind og ud, samt kvittering for en rejses endelige pris. Det med app er besværligt og kommer ikke automatisk frem på skærmen og tiden er altså for kort til diverse opslag - så hellere bilen.

Det er ikke så svært at lave noget som duer og har en praktisk brugerflade. I Kina kan du til enhver tid på alle stationer få saldo og forbrug oplyst, samtidig med at strukturen er så simpel at du i forvejen kan regne din pris ud (som ikke er højere end at du aldrig bliver ruineret).

Det er korrekt at mobilløsninger først nu er ved at blive udbredt, men det som er kendetegnende ved succesfuld it-udvikling er at det gror frem som en underskov med et væld af konkurrerende løsninger som så skal overleve i virkeligheden - ikke et system, der udviklet i et udbud og som man efterfølgende ikke rigtig kan lave om i på grund af kontrakt og alt for dyrt udstyr og drift. Hov der kom vi vist ind på dansk offentlig it-udbudstankegang mere generelt.

:-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak