Tango vognene i Aarhus godkendt, men hvad sker der ellers? (Generelt)

af Niels Munch @, torsdag 17. maj, 2018, 15:59 (153 dage siden) @ Simon1906

Jeg har så aldrig forstået at man skal have to typer letbane togsæt.


Hej Simon,

Aarhus Letbane beskriver de 2 togtyper bl.a. således:

Stadler Variobahn: Med en topfart på 80 km/t skal Variobahn især køre på den indre strækning i Aarhus og på strækningen Odder-Aarhus H-Lisbjerg-Lystrup.

Stadler Tango: Topfarten er 100 km/t og med avanceret luftaffjedring og flere og større sæder, skal det især betjene den længere strækning mellem Aarhus og Grenaa. Tango kan dog også køre i det centrale Aarhus og på strækningen til Odder, når det er nødvendigt.

Begge togtyper er således forudsat at skulle trafikere strækningerne med eksisterende jernbaneoverbygning, men forskellig strækningshastighed.


M.v.h.
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 rengøring tilbud
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen