Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Frit billetsystem (Generelt)

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 18/5 2018, 14:46 (2162 dage siden) @ Henrik Hansen

En noget slukøret togfører sjoskede så videre..

Det lyder som om at du tænker billetkontrol for togpersonalet er en "jagt", og når man ikke nedlægger et bytte, så er man slukøret!
Jeg ved ikke med DSB's personale, men der hvor jeg er ansat, er billetkontrol en service for de der har gjort sig den ulejlighed rent faktisk at købe sin rejse.
At der så findes personer der ikke har, er en sideeffekt, man ikke kan undgå.
Ingen af vores personaler bliver "slukøret" såfremt de finder en passager med gyldig billet.

Jeg ved godt jeg sætter min røv ned i klaskehøjde, men jeg bliver på vores personales vegne lidt "pissed" hver gang man antager at man er ude på at fange forbrydere, og at man kun bliver steward eller togfører, fordi man dumpede optagelsesprøven til politiet. Jeg vil bare sige at sådan er virkeligheden ikke, i hvertfald ikke hos os.

Personligt bliver jeg også en smule stødt når jeg indimellem er vidne til togpersonale der ikke skriver en afgift, til en gratist. Vel vidende at personalet ikke har været vide til at gratisten lige har snakket med kammeraten om et "man betaler kun hvis man er dum". Men det er en helt anden snak, som vist falder udenfor tråden.

God pinse.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak