Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Frit billetsystem (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 18/5 2018, 15:50 (2141 dage siden) @ metrohenrik

En noget slukøret togfører sjoskede så videre..

Det lyder som om at du tænker billetkontrol for togpersonalet er en "jagt", og når man ikke nedlægger et bytte, så er man slukøret!

Den pågældende kontrollør blev slukøret. Når man møder en kunde med 'Dit rejsekort et ugyldigt', og man i samme øjeblik griber et terminalen for at begynde processen med en afgift, uden at hører hvad kunder har at sige, det er ikke kundeservice i mine øjne. At det så viser sig, at det er pågældende kontrollørs udstyr der er defekt, får man jo næsten lidt ondt at kontrolløren.

Jeg ved ikke med DSB's personale, men der hvor jeg er ansat, er billetkontrol en service for de der har gjort sig den ulejlighed rent faktisk at købe sin rejse.
At der så findes personer der ikke har, er en sideeffekt, man ikke kan undgå.
Ingen af vores personaler bliver "slukøret" såfremt de finder en passager med gyldig billet.

Der er almen viden, at der altid er en metro-steward med fra Kastrup Station, for der som regel en eller flere turister der med der ikke har forstået zone-systemet, men så får turisterne også en god oplevelse af at modtage en afgift på 750,-

Jeg ved godt jeg sætter min røv ned i klaskehøjde, men jeg bliver på vores personales vegne lidt "pissed" hver gang man antager at man er ude på at fange forbrydere, og at man kun bliver steward eller togfører, fordi man dumpede optagelsesprøven til politiet. Jeg vil bare sige at sådan er virkeligheden ikke, i hvertfald ikke hos os.

Metroservice har en klar førerpositionen med antal sager i ankenævnet for bus, tog og metro. Metroservice havde 193 afsluttede sager i 2017. DSB derimod (F&R + S-tog) 44 sager. Hvis antallet af sager er i forhold til uddelte afgifter, så må man nok sige at Metroservice absolut hører til det mere aktive indenfor denne disciplin.

Visse personaler hos Metroservice har også en ret 'bestant' fremtoning, når der indledes en billetkontrol. To kontrollører kommer i vognen og den ene nærmest råber 'Billetkontrol' eller henvender sig med ordet 'kort eller billet'. Der har DSB's personale en meget mere kundevenlig fremtoning, når der foretages billetkontrol.

Metroservice's 'manglede' service har været behandlet i dagspressen: https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/11766265


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak