Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Har moderne tog en fremtid i Danmark ? (Generelt)

af Simon1906, Hedehusene, 19/5 2018, 10:44 (2168 dage siden) @ OnkelJørn

Jeg forstår godt de sætninger der er skrevet med glimt i øjet, men apropos IC2/IC4tog Jeg syntes der var en del mudderkastning mellem DSB og Ansaldo Breda (flittig opmuntret af nogle politikere) om hvem der havde skylden. Ansaldo påstod at de har leveret det som DSB havde bestilt, DSB påstod at de ikke havde fået det der var bestilt. Fandt man ud af hvem der havde ret. Jeg ved det ikke, men når jeg her i Hedehusene er nede og handle (lige ved siden af stationen) så ser jeg jævnlig IC4 tog til Holbæk/Kalundborg køre, nu har jeg ikke fået mig taget sammen til at læse statusrapport på IC4, men kører de ikke efterhånden meget godt. (jeg har prøvet et par gange at køre med IC4 når jeg havde ærinde i København) Jeg syntes at det larmer for meget men det kan vel ikke undgås når der ligger en dieselmotor under gulvet. Men det viser jo ikke kvaliteten af toget. Man skulle nok ikke have bestilt IC2 men blev nok lokket af at det var en billigere pris hvis man koblede sig på leverancen af IC4 tog. Apropos Odder banen kunne man måske nå at hente Ytog tilbage ( skal tages med glimt i øjet) eller nå at redde et par MR tog fra skære brænderen (ophuggeren)

Med venlig hilsen

Simon


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak