Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Batteri drift (Generelt)

af P.Jensen, 19/5 2018, 19:13 (2140 dage siden) @ kme

Brint til brændselsceller produceret på fossilt energi er for mig ikke en rigtig vej.

Når vindenergi bliver endnu mere stabilt - dvs. at møllerne kommer op over 250 meter op hvor det blæser mere og mere konstant, vil man kunne producere el derfra næsten året rundt og importere el i få vindhuller fra f.eks. norsk vandkraft-el.

Det var fremtidsforsker Uffe Paludan der allerede i 2009 startede med at tale om batteritog.

Batteriernes kapacitet siden 2009 er steget markant og opladning er samtidig meget hurtigere.

Hans påstand er også at vedligeholdelse og afskrivninger af ledninger m.v. er langt dyrere end tilsvarende på et togsystem baseret på batterier.

P.Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak