Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Køreledningsproblemer Lunderskov-Esbjerg (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 20/5 2018, 09:01 (2161 dage siden) @ Bruger4711

Der kommer tidligst el igen til Esbjerg medio juli. Pt vil der ikke komme IC3 til Esbjerg i Intercitytog.

Læs mere her: Reduceret trafik mellem Esbjerg og Lunderskov.


Ak Ja - som forventet. Og juli skal nok blive til både august og september...

Imens brillerer DSB ved at koble Esbjerg, Danmarks 5. største by, fra Intercity nettet i flere måneder, med undtagelse af 3 afgange hver vej om dagen.

Rejseplanen er pt. ikke opdateret, der kører iflg. den gennemgående Intercitytog fra på tirsdag. Hvilket mere end antyder, at den ene hånd hos DSB ikke ved hvad den anden foretager sig. Pressemeddelelsen er fra d. 18/5, hvor Hr. Biskeskov fra DSB udtaler sig. I dag skriver vi d. 20/5 - DSB har altså haft 2 dage til at opdaterer Rejseplanen i, men ikke engang det er lykkedes for det engang så stolte transportfirma.

Forbindelserne til København uden Intercity fra Esbjerg er meget dårlige. Enten har man 6 min. til at skifte i på Fredericia Station, hvilket er i underkantet hvis der f.eks. skal en barnevogn fra en perron til en anden. Yderligere afventer regionaltoget ikke et forsinket IC-tog fra København, så en forsinkelse på 6 min, kan blive til en time meget hurtigt.

Vælger man at skifte i Kolding, får man tid til en mindre bytur - der er 40 min. ophold.

Hvis DSB ikke kan afse IC3 tog til Esbjerg, så kan man vel finde et IC4 tog, som kan kører i Intercity-togets køreplan mellem Kolding og Esbjerg, for derved at opnå en fornuftig overgangstid imellem de to tog - men det rækker fantasien i Taastrup sikkert ikke til.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak