Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Batteri drift (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 21/5 2018, 12:41 (2160 dage siden) @ Morten

Et par links vedr. Bombardiers bedrifter på området:

Retofit af batteri på el-tog i uk: https://www.bombardier.com/content/dam/Websites/bombardiercom/Projects/supporting-docum...

Batteridrevet tram i Kina: http://primove.bombardier.com/projects/asia-pacific/china-nanjing-primove-tram.html

Trammen bruger dog pantografen til at oplade og accelerere ved stationer, hvor der så skal være køretråd.

Sporvognene i Nanjing bruger kun størmaftageren på visse stoppesteder. Dette er for at sikre den optimale levetid på batterierne, hvor man ikke kommer under de 40% opladte. På denne vis kan sporvognene køre hele dagen uden at skulle på depot og lades.
Hvis konceptet blev udbredt til Nærumbanen, ville sporvognene kunne køre driften ved opladning ved remisen og ved perron i Jægersborg, men for at få bedste levetid ud af batterierne, ville opladning i Nærum og evt også Fuglevad give mening.

Du glemmer iøvrigt Last-Mile batteriet på TRAXX lokomotiverne - herunder anvendelsen til kortere eller længere strækningskørsel.

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak