Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Batteri drift (Generelt)

af andersj, Aalborg, 21/5 2018, 20:11 (2139 dage siden) @ P.Jensen


Derfor ikke flere indkøb af dieseltog til Danmark. Det ville være oplagt at stille samme krav som i Tyskland om emissionsfri tog.

P.Jensen

Man skal passe på med at sætte sådanne krav. Hamburg besluttede for nogle år siden at der fra 2020 kun må indkøbes emissionsfrie elbusser. Problemet er bare at producenterne i Europa slet ikke er klar til at levere serieelbusser til fornuftige priser. Hochbahn i Hamburg har lige bestilt 30 nye Mercedes E-Citaro der er dobbelt så dyre som versionen på diesel, har færre siddepladser og en forholdsvis lav rækkevidde - især om vinteren fordi busserne heller ikke må have oliefyr. Rækkevidden er 150 km om sommeren på en opladning.

Man har dog hos Hochbahn og VHH sørget for at indkøbe 377 dieselbusser med 11-14 års levetid i 2017-2019, så økonomien for den offentlige transport i Hamburg ikke falder sammen pga. en politisk beslutning.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak