Lille tidslomme under Randers station (Generelt)
Normalt blev den viste del af perrontunellen kun anvendt i helt ekstraordinære situationer, hvor det var nødvendigt at anvende spor 4 og/eller spor 5 til persontog. I "min tid" mindes jeg kun at det er sket i forbindelse med veterantog m. v.
Da elevatorerne til/fra perronerne "perron 1" (med spor 1) og "perron 2" (sporene 2 og 3) blev etableret, blev spor 1 og 2 aflyst i byggeperioden og der blev etableret en midlertidig "træbro" fra "perron 1" til "perron 2". Nordgående tog blev ekspederet i spor 3 og sydgående tog i spor 4 (og formentlig også spor 5).
Hvornår de to elevatorer er etableret, husker jeg ikke. Men det er en del år siden. Byggeperioden strakte sig - som jeg husker det - over mere end ét kalenderår.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og noget om strækningen Randers-Aalborg
Spændende input, Thomas!!
Jeg har personligt benyttet denne del af tunnellen i forbindelse med Åbent Hus i Randers. Og det er trods alt ikke så mange år siden det - desværre - ophørte.
--
Henrik