Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forskellige bemalinger af 2. gen S-tog (Generelt)

af 1993matias ⌂, KH, 23/5 2018, 20:18 (2163 dage siden)
redigeret af 1993matias, 23/5 2018, 20:42

Hejsa,

Jeg er i gang med at lave 2. generations-S-tog til et jernbanesimulationsprogram kaldet BAHN. Her er grafikken 2D fra siden og forfra/bagfra, rimeligt enkelt at tegne op. Sagen er, at jeg har svært ved at finde en fyldestgørende oversigt over de forskellige bemalinger, de har kørt rundt i. Her tænker jeg på cykel-mærker, reklamebemaling og så det der specielle hvide s-tog - har der været andre variationer?

Desuden kunne jeg tænke mig at høre, om der har været forskellige farver på indersiden af dørene? Jeg husker en nuance af blå, men har der været andre farver? Dette fordi dørene kan åbnes i programmet og man derfor kan se over på indersiden af modsatte dør.

Indtil videre har jeg formået at lave et to-vognssæt med de oprindelige vinduer, der buede rundt om hjørnet:
[image]
Dette giver også en ide om detaljeringsgraden, det er selvsagt ike mange detaljer, man får med. Se bort fra dingenoterne under styrevognen, de er fjernet igen :-P


PS: Hvornår fik de destinationsskilte over dørene?

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak