MR i Fredericia - og ad-oc planlægning (Generelt)
.
DSB vil hverken langtidsplanlægge eller se realiteterne i øjnene, hvilket i min verden er hovedårsagen til den nuværende omgang materielmangel.
DSB planlægger kun for en uge af gangen...
Hvis man som kunde søger på en rejse fra Esbjerg til København i næste uge, vil man opleve at alle IC-togene kører som de skal til/fra Esbjerg - altså må DSB have sikret sig at køreledningsproblemet er løst eller at man har fundet tilstrækkeligt materiel - måske MR - til at gennemfører kørslerne - begge dele er nok ønsketænkning.
Kigger man i stedet på trafikinformationen fra 21/5 vil man opdage at tidshorisonten for problemer er ukendt og alle IC tog, bortset fra nogle enkelte, er aflyste på strækningen.
Hvad DSB bevæggrund er, for at sælge billetter til tog som ikke kører, er lidt svær at blive klog på. Det kan jo ikke andet en blive en negativ oplevelse for de kunder der for sent finder ud af at toget er aflyst og DSB vil få endnu flere utilfredse kunder til samlingen.
I de sidste 14 dage, har der iflg. flere personer, været umuligt at købe Orange billetter til stationer vest for Lunderskov på www.dsb.dk. DSB påstår på Facebook at det er et nyt opstået problem, men mon ikke det hænger sammen med de udfordringer DSB allerede har på strækningen, man ønsker ikke at en billig orangebillet udløser en rejsegaranti...