Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MR i Fredericia - og ad-oc planlægning (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 24/5 2018, 10:34 (2163 dage siden) @ Peter Christensen

Der er også positive ting at sige om DSB, men lige pt. så er deres planlægning - eller mangel på samme - på strækningen til Esbjerg under al kritik, der mangler ganske enkelt en samlet, troværdig udmelding omkring hvordan man vil kører. Der er svært at sige noget positivt, når DSB f.eks. vælger at sælger billetter til tog, som man med næsten 100% sikkerhed ved ikke vil køre - det tæller i hvert fald næppe på positiv listen for de ramte kunder.

Måske er det BDK som holder kortene tæt til kroppen omkring Lk-Es?

Det er nok også en stor del af forklaringen. Der er ikke meldt ret meget officielt ud omkring hvad problemet er, og hvad man gør for at løse det.

Banedanmark har nok klogelig valgt den taktik, at problemet ejes af Siemens og det er Siemens - og kun Siemens - der skal løse det. Årsagen kan nok findes i DSB erfaringer med IC4, hvor man stort set tog ejerskab på alle problemer - og dermed også ansvaret for løsningen. Resultatet kender alle....

Min bekendt har Siemens fejlet og det plejer (med min beskedne erfaring med det firma) at blive dyrt....

Nok også en af grundene til radio-tavsheden.

Der er jo også alle de fremtidige strækninger til eldrift at tænke på så fejlen ikke gentages.

Det er nok lidt sent med Ringsted banen. Kørestrømsanlægget er vel færdigmonteret på næsten hele strækningen ?

Men ja, det var nok smart bare at fjerne togene og billetter en måneds tid eller to frem.

Det vil det helt sikkert. Det 'fedtspil' fra DSB side, er ikke til glæde for nogen, hverken DSB selv eller deres kunder.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak