Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vil ikke opgive Gedserbanen (Trafikpolitik)

af andersj, Aalborg, 27/5 2018, 15:43 (2132 dage siden) @ Peer Pedersen

Der er bus fra Rostock centrum til überseehafen hver fulde time, med lidt markedsføring i Rostock og turist reklamerne ville vi også få lidt glæde af de mange turister på Tysklands nordkyst.
Lige efter grænseåbningen i 1989 holdt jeg i Nykøbing F. med en tom ME, her fik jeg besøg af nogle lokomotivførere fra Rostock, de fik en rundtur på maskinen og lejlighed til at høre opstarten af dieselmotoren, så var det slut med samtale i maskinrummet.

Bussen fra Gedser til Nykøbing kører vil også med en rimelig frekvens. Men det kan nok tælles på en hånd hvor mange billøse tyskere der vil på en dagsrejse til Nykøbing Tot - især når alternativet er en 20 minutters S-Bahn tur til hyggelige Warnemünde.

Men nu er vi vist også kommet på et sidespor. For man genopretter selvfølgelig ikke togdriften mellem Gedser og Nykøbing for en håndfuld turister i juli og august - medmindre det er uden kontraktbetaling og som fri trafik på markedsvilkår.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
DSB Q350

Jernbanebøger

Asaabanen 1914-1968

Asaabanen 1914-1968. Pris 180 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak