Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Angående DB IC2 tog (Generelt)

af UTJ, 28/5 2018, 16:46 (2157 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Da jernbanen som transportform er en af de ældste "kollektive" transportformer, hvor man overdrager sin førlighed til andre (groft sagt), er der massiv regeldækning alle steder i verden, så der vil altid være en certificering. Men det er rigtigt, at kravene er forskellige på flere punkter (eksempelvis stolebetrækkets brændbarhed). og Europa har de absolut skrappeste krav. Betyder det så, at tog til Kina eller Brasilien er mindre sikre, end det samme tog i Europa? Det skal jeg nok ikke begynde at rode mig ud i, men jeg har fået forklaret, at den væsentligste forskel på vores højhastighedstog i Kina og Europa, er kravene til dokumentation og godkendelsesprocessen. Størstedelen af komponenterne er de samme.

.
De fleste vestlige leverandører at udstyr og køretøjer på det kinesiske marked leverer nøjagtig den samme kvalitet med samme sikkerhed som til for eksempel europæiske lande. Alt andet vil i tilfælde af uheld betyde fremtidig udelukkelse mv. Desuden er der god økonomi i kun at have én kvalitet på reolen, som LT-P netop berører.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak