Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DB Twindexx Vario Nordtyskland (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 1/6 2018, 16:43 (2155 dage siden) @ TeamBaumann

Hej
Efter første blik er de mellemvogn, almindelig DD- vogne, ligesom de danske DD- vogne herhjemme.
Så man kunne godt tage 1 eller 2 vogne mere i stammen.
eller måske også droppe en motor-enhed og erstatte den med med DD- styrevogn i stedet for.
I teoriens tanker kunne det måske godt sagtens gøre!

motor + vogn + vogn + motor

motor + vogn + vogn + vogn + styrevogn

TWINDEXX Vario består af individuelle enheder, der kan kobles som man har lyst med følgende begrænsninger:

  • ...max fem motorvogne pr tog
  • ...max 13 enheder ialt
  • ...max tre vogne pr motorvogn (udover motorvognen selv)

Og det er sådan set det. Mellemvogne og styrevogne er udstyret med både ZWS og WTB og skifter automatisk mellem disse, alt efter om trækkraften leveres af motorvogn eller lokomotiv. Ved testkørslerne af TWINDEXX Vario er alle mellemvognstyper (og styrevognene) blevet testet og godkendt. Der findes flere billeder hvor DB IC2 mellemvogne er med i toget.
Der er leveret udgaver på tre, fire og fem vogne. Alle med motorvogn i begge ender. Ved tog større end fem vogne er lokomotiver billigere end motorvogne.

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak