Femern Bælt - Hvilke godstog? (Trafikpolitik)

af Svend @, tirsdag 05. juni, 2018, 22:47 (135 dage siden) @ steenth

Det var oplagt at udvide profilet til det store svenske SE-C og akseltrykket til 25 t nu man var i gang. Men jeg tvivler på at det er blevet lavet...


VVM nævner akseltryk som 25 t ved nyanlæg... Det er meget få mio. kroner man spare ved at lade være. Der er ikke noget om profilet, men det skulle forbedret på SE-C niveau.

I Sverige er man godt i gang med at lave et net af baner med ovennævnte parametre.


Man kan håbe at tyskerne følger op på det.... det er ikke meget vær hvis man kun kan komme til Puttgarden...

.
Mon ikke tyskerne - og alle de andre lande - blot holder sig til at strækningerne opfylder kravene i TSI-INF? At så nogle delstrækninger (f eks Øresundsforbindelsen) tillader 25 t akseltryk, er noget andet.

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Assens Sukkerfabrik
Assens Sukkerfabrik
De danske Sukkerfabrikker opførte i 1883-84 Assens Sukkerfabrik, der i over 100 år var en stor og vigtig arbejdsplads i Assens. Læs i denne artikel om fabrikkens historie med fokus på roebanesystemet og de lokomotiver, der befarede det.



 Læs artiklen 
Hedeland Veteranbanes lokomotiver
Hedeland Veteranbanes lokomotiver
Her er en oversigt over alle smalsporslokomotiver (damp, benzin og diesel) tilhørende Hedelands Veteranbane (Industribaneklubben). Listen er forsynet med links til lokomotiverne i Jernbanen.dk´s database, hvor data og billeder kan ses.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen